Az AOSZ InfoBázis oldalát az Autisták Országos Szövetsége üzemelteti

KERESÉS
Keresés a címben
Keresés a tartalomban
Szűrés kategóriák szerint
AOSZ szolgáltatás
Autizmus szempontú akadálymentesítés
Autizmusról
Jógyakorlatok, szakmai műhelyek
Képzések autizmusról
Könyvek / Filmek
Közösség, kapcsolatok
Kutatások, publikációk
Mi jár nekem
Szabályozók, irányelvek
Szolgáltatások
Támogatási módszerek

Az AOSZ InfoBázis oldalát az Autisták Országos Szövetsége üzemelteti

KERESÉS
Keresés a címben
Keresés a tartalomban
Szűrés kategóriák szerint
AOSZ szolgáltatás
Autizmus szempontú akadálymentesítés
Autizmusról
Jógyakorlatok, szakmai műhelyek
Képzések autizmusról
Könyvek / Filmek
Közösség, kapcsolatok
Kutatások, publikációk
Mi jár nekem
Szabályozók, irányelvek
Szolgáltatások
Támogatási módszerek

SCERTS

Leírás

A SCERTS betűszó feloldása a keretrendszer lényegi elemeit ragadja meg: a szociális kommunikáció (SC), az érzelemszabályozás (ER) alapvető területeivel foglalkozik “tranzakciós támogatással” (TS).

A SCERTS modell egy kutatáson alapuló komprehenzív megközelítés. Olyan keretrendszer, amely célzottan foglalkozik az autizmussal élő személyek, valamint családjaik alapvető kihívásaival. A SCERTS a szociális kommunikáció területének fejlesztésére összpontosít egyénre szabható keretrendszert felmérési protokollokat és gyakorlati ötleteket nyújtva. Alkalmazható különböző képességprofilú (pl. beszélő és nembeszélő emberekkel egyaránt) és széles életkori sávban.. A Program alkalmazható otthoni, iskolai és közösségi környezetben egyaránt. Felmérési és beavatkozási kézikönyve magyar nyelven is elérhető. Tréningjei jelenleg csak angol nyelven hozzáférhetők.

Forrás:

HONLAP: https://scerts.com/

Prizant, B. M., Wetherby, A. M., Rubin, E., & Laurent, A. C. (2003). The SCERTS model: A transactional, family-centered approach to enhancing communication and socioemotional abilities of children with autism spectrum disorder. Infants & Young Children, 16(4), 296-316.

 

Prizant, B. M., Wetherby, A. M., Rubin, E., Laurent, A. C. & P.J. Rydell (2021). A SCERTS-modell. Komprehenzív oktatási módszertan autizmus spektrum zavarokban érintett gyermekekhez. I. kötet – Felmérés. NFSZK. Budapest.

Prizant, B. M., Wetherby, A. M., Rubin, E., Laurent, A. C. & P.J. Rydell (2021). A SCERTS-modell. Komprehenzív oktatási módszertan autizmus spektrum zavarokban érintett gyermekekhez. II. kötet – Programtervezés és beavatkozás. NFSZK. Budapest.