Leírás
„Az autizmus-specifikus ellátás önértékelési szempontrendszerének elsődleges célja, hogy támogassa a különböző ellátó intézményeket, szolgáltatókat autizmusra vonatkozó szolgáltatásaik szakmai minőségének értékelésében, a minőségi ellátás kialakításában, fenntartásában, fejlesztésében. Egy adott szolgáltató működésére vonatkozó követelményeket számos jogszabály és szakmai irányelv szabályozza, azonban ezek csak részben tartalmazzák azokat a specifikumokat, amelyek az autista emberek minőségi ellátásra vonatkoznak. Az önértékelési szempontrendszer az adott szolgáltató jogszabályokban és szakmai irányelvekben meghatározott szolgáltatási követelményein túl jelölik ki azokat az elvárásokat, melyek az adott szolgáltatás autizmusspecifikusságát biztosítják. Az elvárt követelményeket/szempontokat a szolgáltatók számára fogalmazza meg annak érdekében, hogy ellátási feltételeiket autista klienseik szükségleteiknek megfelelően alakítsák.”
/Részlet a kiadványból/
Önértékelési szempontrendszer – Gyermekek napközbeni ellátása (bölcsőde, családi bölcsőde, mini bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet, alternatív napközbeni ellátás, Biztos Kezdet Gyerekház) – INNEN letölthető
Önértékelési szempontrendszer- A köznevelés területén működő óvodák, általános iskolák, középiskolák, szakképző intézmények – INNEN letölthető
Önértékelési szempontrendszer – Gyógypedagógiai óvodák, általános iskolák, fejlesztő nevelést és oktatást végző intézmények, speciális szakiskolák – INNEN letölthető
Önértékelési szempontrendszer – Gyermekjóléti szolgálat – INNEN letölthető
Önértékelési szempontrendszer- Pedagógiai szakszolgálat – INNEN letölthető
Önértékelési szempontrendszer – Gyermekpszichiátriai szakellátás, speciális diagnosztikus centrumok, pedagógiai szakszolgálatok szakértői bizottságai – INNEN letölthető
Önértékelési szempontrendszer – Szociális alapszolgáltatások – támogató szolgáltatás, nappali ellátás keretében működő intézmények – INNEN letölthető
Önértékelési szempontrendszer- Lakóotthonok – INNEN letölthető