Az AOSZ InfoBázis oldalát az Autisták Országos Szövetsége üzemelteti

KERESÉS
Keresés a címben
Keresés a tartalomban
Szűrés kategóriák szerint
AOSZ szolgáltatás
Autizmus szempontú akadálymentesítés
Autizmusról
Jógyakorlatok, szakmai műhelyek
Képzések autizmusról
Könyvek / Filmek
Közösség, kapcsolatok
Kutatások, publikációk
Mi jár nekem
Szabályozók, irányelvek
Szolgáltatások
Támogatási módszerek

Az AOSZ InfoBázis oldalát az Autisták Országos Szövetsége üzemelteti

KERESÉS
Keresés a címben
Keresés a tartalomban
Szűrés kategóriák szerint
AOSZ szolgáltatás
Autizmus szempontú akadálymentesítés
Autizmusról
Jógyakorlatok, szakmai műhelyek
Képzések autizmusról
Könyvek / Filmek
Közösség, kapcsolatok
Kutatások, publikációk
Mi jár nekem
Szabályozók, irányelvek
Szolgáltatások
Támogatási módszerek

Napirend

Leírás

A napirend a TEACCH programban kidolgozott eszköz, melynek célja, hogy vizuális formában mutassa meg a használója számára a tevékenységek sorrendjét. Állhat tárgyakból, képekből, feliratokból. Használhatjuk egy tevékenység előrejelzésére, de tevékenységek egész sorának bemutatására, később hetirenddel vagy naptárral kiegészítve akár hosszabb előrejelzésre is. A napirend használatával az autizmussal élő gyermekek és felnőttek érzelmi biztoságot nyernek, megtanulnak térben és időben önállóbban tájékozódni,váltani tevékenységek közt, később saját tevékenységeik szervezésébe bekapcsolódni vagy azt önállóan tenni, sokféle tevékenységben rugalmasabban részt venni.

Forrás

TEACCH honlap és youtube:

https://teacch.com/resources/teacch-tips/teacch-tip-1-visual-schedule/

https://www.youtube.com/watch?v=s0gx3pnkWqw

Látni és érteni – A napirend: http://moodle.fszk.hu/pluginfile.php/46/mod_resource/content/21/latni_es_erteni5_v1.html

Magyarul több: Mesibov, G. B., Shea V., Schopler E. (2008). Az autizmus spektrum zavarok TEACCH szemléletű megközelítése. Kapocs, Budapest. Peeters, T. (1997). Autizmus- az elmélettől a gyakorlatig. Kapocs. Budapest