Leírás
Az 1980-as évktől, a Harperbury Kórházi Iskola Dave Hewett vezetésével kezdte el kidolgozni – a később Intenzív Interakció-ként elnevezett – a módszertant. A kezdeti célt megtartva többnyire a súlyos intellektuális képességzavarral élő és/vagy komplex kommunikációs igényű gyermekek kommunikációjának előmozdítására alkalmaznak különböző technikákat. Az Intenzív Interakció a szociális alapkészségek kialakítását, a szociális interakciók megerősítésének folyamataként definiálható, ami megalapozza a későbbi szimbólumokkal történő (pl. tárgyakkal, képekkel, gesztusjelekkel vagy szavakkal) kommunikációt is. Alapvető technikái például a viselkedések visszatükrözése, a tér megosztása, közös és kölcsönös örömteli helyzetek és rutinok kialakítás a gyermek viselkedésének követésével. Kézikönyve magyar nyelven is hozzáférhető.
Forrás:
Hewett, D.; Firth, G., Barber, M. & Harrison, T. (2015). Az Intenzív Interakció Kézikönyve. FSZK.Budapest.