Leírás
Autista, értelmi fogyatékos felnőttek társadalmi elfogadása az egyének komplex fejlesztésével, mely kiterjed a felnőtt élet alapvető szükségleteire, mint lakhatás, felnőttképzés és foglalkoztatás, valamint a befogadó társadalmi környezet alakítása.
STRATÉGIA
Felnőtt autisták és értelmileg akadályozottak személyi segítése az alapvető területeken:
- lakhatásban: lakóotthoni keretek között
- képzésben: a felnőttképzés keretein belül
- foglalkoztatásban: védett körülmények között
A lakóotthoni együttélés a nagycsaládos életmódot modellezi az alábbi prioritásokkal:
Közös érdek > egyéni érdek > hozzátartozói érdek > személyi segítői érdek
A képzés tematikájában a fiatal felnőtt érdeklődésének megfelelő szintentartó, fejlesztő általános- és rész-szakmaképzés, amely mélységében és didaktikájában alkalmazkodik az egyénhez, az egyéni képességekhez.
A foglalkoztatásban nem a teljesítmény, a mennyiség növelése a cél, hanem az egyedi, kreativitásra alapozó kuriózumok előállítása, mely fejlesztő, alkotó, értékteremtő munka.
Az életminőséget alapvetően befolyásoló rendszeres napi- heti tevékenységekkel, Az evidencia alapú speciális segítésekkel az autizmus tüneteit minimálisra csökkenteni.
A szabadidő irányított eltöltése a normalizációt, a szocializációt szolgálja.
Integrálhatóságuk akkor és olyan mértékben és azokon a területeken, amikor, ahol és addig – amíg erre ők alkalmasak.