Leírás
A több rövid videóból álló oktató film, mind a szülők, mind a szakemberek számára tömören és könnyen érthetően nyújt alapismeretek a következő témákról. Egyrészt a film az autizmus természetének, az autizmus-specifikus beavatkozás alapelveinek megértését célozza. Másrészt bemutatásra kerül az autizmusbarát, protetikus környezet fontossága, illetve elemei, mint például a tér strukturálása, a napirend, a munkaszervezés és munkarend. A térstrukturálás keretében a terek funkció szerinti elkülönítésére és egyértelmű elválasztására konkrét példákat is láthatunk egy autizmusbarát osztályterem bemutatásán keresztül. Megismerkedhetünk a napirend funkciójával, bevezetésének lépéseivel, otthoni alkalmazásának előnyeivel, illetve számos szempontból – mint szimbólumszint, az elhelyezés, az előre jelzett tevékenységek száma, a követés módja – egyénre szabott napirendekkel is. Betekintést nyerhetünk abba is, hogy a tevékenységszervezést a különféle aktivitásoknál milyen vizuális forgatókönyvek és alaplapok segítik. Továbbá azzal is megismerkedhetünk, hogy egy kiscsoportos, szociális-kommunikációs foglalkozás elején a gyógypedagógus miként tudatosítja a gyermekekben a viselkedéses elvárásokat, illetve hogyan segíti vizuális emlékeztetőkkel és előre megbeszélt, egyén számára fontos jutalmakkal az elvárások teljesítését. A film hangsúlyozza, hogy a bemutatott tartalmak esetében elsődleges szempont az egyénre szabottság, a támogatott személy lehető legmagasabb fokú sikerélménye és önállósága.
Forrás
Autizmus Alapítvány: Látni és érteni (film). Ingyenes regisztráció után a film a következő felületen érhető el:
További információkat találhatsz a napirendről a támogatási módszerek és eszközök kategóriában.