Leírás
A többségi iskolákban napjainkban egyre nagyobb számban tanulnak autista gyerekek, ezért egyre sürgetőbb, hogy az őket oktató, nevelő pedagógusok hatékony segítséget kapjanak mindennapi munkájukhoz. Ehhez a célhoz járulhat hozzá a DATA-rendszer is. Ez a kézikönyv azért készült, hogy azok a kollégák, akik együttnevelésben támogatnak autista tanulókat, megismerjék és megértsék a DATA-rendszer előnyeit, alkalmazásának célját és azt, hogy miért és hogyan érdemes használni. A kézikönyv áttekinti, hogyan hathat az autizmus, mint a fejlődés egy sajátos útja, az iskolai életre. Szó lesz az autista tanulók erősségeiről, nehézségeiről, tanulási stílusáról és arról, hogy hogyan támogathatjuk tanulásukat, iskolai jóllétüket a mindennapokban. A kézikönyv bepillant továbbá a tudományosan igazolt és a mindennapi életben bevált sikeres módszerekbe, majd részletesen, gyakorlati példákkal mutatja be a DATA-rendszert. Minden témához található további szakirodalom, videó vagy egyéb praktikus segédanyag azok számára, akik egy-egy témában szívesen elmélyítenék tudásukat.
A tanulmány elérhető az ELTE Digitális Intézményi Tudástárban.
Forrás
Havasi Ágnes; Őszi Tamásné; Bertók Csilla; Janoch Mónika; Völgyesi-Molnár Márta; Győri Miklós; Szekeres Ágota; Németh Vivien; Stefanik Krisztina