Leírás:
„A jó gyakorlat (angolul best practice) egy módszer vagy tevékenység, amely olyan újszerű, építőjellegű megközelítéseket, technikákat tartalmaz, amely bizonyíthatóan vagy már bizonyítottan hozzájárul az adott intézmény minőségi színvonalának emeléséhez és más intézmények számára is átvehető példaként szolgálhat. A jó gyakorlat tehát adott szakmai kritériumoknak megfelelő innováció, oktatási, pedagógiai, szervezetfejlesztési gyakorlat, amely az intézmény szakmai és menedzsmentet érintő fejlesztőmunkáját az egyéni fejlesztési szintig pozitívan befolyásolja. Az átvett innováció a továbbiakban a felhasználók által is elismert szolgáltatásként képes működni, keresésének és implementációjának lényege tehát a sikeres adaptáció, a saját intézményi működésbe való beépítés.
Kötetünk olyan jó gyakorlat gyűjteményt tartalmaz, amely a TÁMOP 5.4.11-12/1-2012-0001 nyilvántartási számú, „Nyolc Pont – Az autista személyek ellátórendszerének országos szintű, komplex innovációja szakmai tanácsadó hálózat és koordinációs központ kialakításával” c. kiemelt projekt keretében, a hazai ellátórendszerben működő intézmények gyakorló szakembereinek szakmai munkája, leírása eredményeként jött létre. A projekt az autizmussal élő emberek életminőségének javítását hivatott szolgálni és nyolc részcélhoz kapcsolódó alprojektből, komplex szakmai tevékenységekből épült fel.”
Forrás:
Jógyakorlatok az autizmus-specifikus ellátás területéről
Lektorálta: dr. Simó Judit, Őszi Tamásné, Csepregi András
Szerkesztette és a borítót tervezte: Lelkes Szilvia
© Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft., 2015
1071 Budapest, Damjanich utca 4.
A kiadvány az Európai Unió Szociális Alapjának támogatásával, a Nyolc Pont projekt keretében
létrejött Autizmus Koordinációs Iroda (AKI) gondozásában készült