Az AOSZ InfoBázis oldalát az Autisták Országos Szövetsége üzemelteti

KERESÉS
Keresés a címben
Keresés a tartalomban
Szűrés kategóriák szerint
AOSZ szolgáltatás
Autizmus szempontú akadálymentesítés
Autizmusról
Jógyakorlatok, szakmai műhelyek
Képzések autizmusról
Könyvek / Filmek
Közösség, kapcsolatok
Kutatások, publikációk
Mi jár nekem
Szabályozók, irányelvek
Szolgáltatások
Támogatási módszerek

Az AOSZ InfoBázis oldalát az Autisták Országos Szövetsége üzemelteti

KERESÉS
Keresés a címben
Keresés a tartalomban
Szűrés kategóriák szerint
AOSZ szolgáltatás
Autizmus szempontú akadálymentesítés
Autizmusról
Jógyakorlatok, szakmai műhelyek
Képzések autizmusról
Könyvek / Filmek
Közösség, kapcsolatok
Kutatások, publikációk
Mi jár nekem
Szabályozók, irányelvek
Szolgáltatások
Támogatási módszerek

A felismeréstől a tanítás tervezésig – Autizmus-barát pedagógiai szakszolgálatok, szakértői bizottságok

Leírás

A felismeréstől a tanítás tervezésig

Autizmus-barát pedagógiai szakszolgálatok, szakértői bizottságok

Csepregi András, Dr. Kovácsné Tóth Krisztina

Egy-egy vizsgálat előtt számtalan feszítő kérdés merülhet fel bennünk: mi vár ránk, kikkel kell találkoznunk, mi fog ott történni, meddig tart…

Ez a bizonytalanság még fokozottabb kihívást jelent sok autista gyermek és sok szülő számára. Jó lenne, ha ezekre a felvetődő kérdésekre előre választ kaphatnának, felkészülhetnének rá, így ezek a vizsgálatok kevésbé viselnék meg gyermeküket.

Az Autisták Országos Szövetsége (AOSZ) Oktatási Munkacsoportjának egyik célja, hogy a köznevelési rendszerben elősegítse az autizmus-barát gyakorlatok kialakítását az ország valamennyi olyan intézményében, ahol autista gyermeket látnak el. Ennek egyik első állomása a pedagógiai szakszolgálatok munkájához készült módszertani kiadvány.

Útmutatónkkal a pedagógiai szakszolgálatok szakembereinek azon törekvéseit kívánjuk támogatni, amelyek arra irányulnak, hogy az állapotmegismerés során a gyermekek és a szülők számára egyaránt stresszmentesek legyenek a személyes találkozások. Másrészt hangsúlyozzuk azt is, hogy egy jól előkészített, barátságos, elfogadó légkörben szervezett megfigyelés vagy vizsgálat során jóval hitelesebb információ gyűjthető a gyermekről.

Az útmutató áttekinti az evidencia-alapú, korszerű szűrési, diagnosztikai folyamat, az állapotmegismerés legfontosabb kérdéseit és a szakszolgálatok szerepét az autizmus diagnózisa és ellátása területén, valamint összefoglalja azokat a gyakorlati, módszertani ajánlásokat, melyekkel elérhető a vizsgálatok autizmus-szempontú akadálymentesítése.

Reméljük, hogy kiadványunkkal sok szülőt is bátorítunk az információszerzésre, illetve a vizsgálatokban való hatékony közreműködésre.

Forrás:

A kiadvány online formában ITT található.